Va exista în curând ceva de genul Amazon Painting Services? În curând, zugravii vor avea de-a face cu un mare concurent gigant, Amazon Painting Company? Am întâlnit recent un articol al profesorului german Henning Vöpel despre șansele și riscurile digitalizării pentru diferite meserii. Parerea profesorului? Vöpel susține că platforme online precum MyHammer (un site web din Germania unde puteți rezerva servicii ) și Amazon vor deveni din ce în ce mai mult principalul mediator între furnizorul unui serviciu și clienții finali, inclusiv in domeniul zugravitului.

Datele vor deveni mai importante decât experiența, și pentru zugravi?

Amazon își cunoaște clienții și știe ce vor. Dacă un client cumpără cutii în mișcare sau o canapea nouă pentru a fi livrate la o nouă adresă, Amazon ar putea deduce imediat dacă clientul se mută undeva și ar putea oferi servicii de zugravit direct. Probabilitatea este mare ca, clientul să aibă nevoie de aceste servicii și Amazon renunță accidental la o ofertă. Acesta este un exemplu foarte simplu, iar posibilitățile de analiză a datelor și de analiză a clienților sunt, desigur, mult mai extinse.

Cu toate acestea, acest exemplu arată că Amazon este mai aproape de client și îl înțelege mai bine pe baza datelor decât ar putea face vreodată zugravul mediu. Rata de contact cu clientul este, de asemenea, semnificativ mai mare decât între client și zugravul său local. În e-mailurile promoționale sau ori de câte ori clientul vizitează site-ul web Amazon pentru a comanda sau utiliza serviciul Prime, Amazon își poate promova celelalte servicii.

Va intra Amazon în domeniul zugravitului ??

Amazon oferă în prezent servicii de handyman în SUA, iar taxa pentru comenzile de până la 1.000 USD este de 20 USD. Comenzile de peste 1000 USD vor avea o taxă de 15%. Există vreun motiv întemeiat pentru care Amazon ar dori să rateze pentru a oferi un serviciu analog în domeniul zugravitului? În plus față de motivarea profitului pentru Amazon, există și alte argumente care ar face ca această dezvoltare să fie binevenită atât de clienți, cât și de zugravi:

  • cantitățile masive de date permit Amazonului să satisfacă nevoile fiecărui client, uneori chiar înainte ca acesta să își dea seama că are nevoie de ceva
  • acoperire extinsă
  • comoditate pentru client
  • securitate și încredere pentru client
  • preț – Amazon va determina prețul
  • achiziționarea mai ușoară a clienților pentru zugrav

Amazon kommt

Date și acoperire: Amazon are o acoperire extrem de largă și își cunoaște clienții, astfel încât să poată plasa cu ușurință anunțuri pentru serviciile necesare care să corespundă nevoilor clientului

Confort pentru client: Clientul primește un produs / serviciu standardizat, pe care îl poate selecta rapid și ușor. Asta economisește timp. Mulți clienți Amazon renunță la compararea prețurilor la comenzi și se bazează pe oferta și securitatea platformei.

Securitate și încredere pentru client: Amazon este foarte plăcut pentru client. Reclamațiile și returnările sunt acceptate fără alte investigații. Acest lucru este foarte convenabil pentru client și oferă multă siguranță și încredere. Dar cum va rezolva Amazon reclamațiile și problemele clienților din industria zugravitului? Experții angajați de Amazon vor inspecta și reglementa local? Amazon va face cu siguranță aranjamente contractuale cu meșterii sau zugravii săi care afectează standardele de calitate și reclamațiile. Această zonă este esențială pentru succesul viitorului posibil Amazon Painting Services. Dacă acest aspect este tratat într-un mod adecvat, acest lucru va oferi clientului o securitate de neegalat la angajarea unui zugrav și un avantaj competitiv puternic pentru Amazon.

Preț: Datorită dimensiunii sale, Amazon ar putea determina prețurile și ar putea influența întreaga piață a zugravitului. Pentru client, va fi ușor să obțineți o ofertă de comparație pe Amazon în doar câteva clicuri. Pentru a fi competitiv și a garanta o intrare lină pe piață, Amazon va fi interesat de cel mai mic preț posibil. Prin urmare, se poate presupune că atunci când Amazon va intra în aceasta activitate, acest lucru va crea o presiune suplimentară a prețurilor. În același timp, Amazon ar putea oferi zugravilor săi o funcție de achiziție centralizată pentru vopsele, echipamente și materiale în cantități mari. Funcția de cumpărare centralizată de către Amazon ar aduce economii semnificative, ceea ce probabil ar aduce beneficii clientului final și Amazon. Din nou, acest lucru ar duce probabil la un puternic avantaj competitiv pentru Amazon în comparație cu afacerea zugravului local.

Achiziționarea de clienți pentru afacerea zugravului: Multe dintre aspectele de mai sus sunt mai degrabă negative din perspectiva afacerii zugravului local. Dar există și oportunități, Amazon ar putea să facă publicitate ușor la îndemâna clienților săi din baza de date și să preia astfel rolul de achiziții. În plus, Amazon ar încerca să standardizeze comenzile și sarcinile. Astfel, costul comunicării cu clienții, supradimensionarea și oferta ar fi omise sau reduse considerabil. Pe de o parte, o reducere a muncii, pe de altă parte, o reducere a activității zugravului la executarea activității pur manuale, fără nici o consultare.

Cu ce probleme s-ar confrunta Amazon?

Există două probleme majore pe care Amazon ar trebui să le depășească pentru a implementa cu succes acest tip de meserii: standardizarea și calitatea.

Limitele standardizării

Amazon trebuie să standardizeze serviciile, astfel încât să poată fi comandate cu doar câteva clickuri. Cu toate acestea, spre deosebire de alte industrii, sarcinile și pașii de lucru în industria zugravitului sunt destul de individualizate. În funcție de suprafața, glet sau impartirea apartamentului, cheltuielile de timp și materiale pot fi mai mari sau mai mici. Până în prezent, în SUA Amazon oferă doar servicii standardizate mici. De exemplu, instalarea unui ventilator de tavan sau înlocuirea unui vas de toaletă. Platforma nu oferă încă oferte complete precum renovarea camerelor sau a caselor întregi. Este probabil ca Amazon să înceapă încet și să testeze servicii standardizate mai mici pe piață. În acest fel, se poate câștiga experiență și sistemul poate fi extins treptat și transferat pe alte piețe din Europa și din întreaga lume.

Qualität im Malerhandwerk

Calitate și reclamații

Dacă Amazon reușește să ofere clienților un înalt sentiment de securitate cu privire la serviciu, atunci Amazon ar putea beneficia de un puternic avantaj competitiv. Dacă un client este nemulțumit de serviciile zugravului său liber angajat, clientul își poate exprima nemulțumirea direct companiei care se ocupa de sarcină, poate încerca, cu ajutorul unui avocat, să își aplice plângerea . Mulți clienți finali se simt nesiguri din cauza lipsei de expertiză în acest domeniu și se tem de întreruperea sau întârzierile serviciilor lor sau de creșterea costurilor lor. Dacă Amazon reușește să aplice un anumit standard de calitate și să garanteze că reclamațiile clienților vor fi tratate în mod rezonabil, mulți clienți vor alege Amazon.

Ce oferă Amazon în acest moment?

În SUA, Amazon oferă deja o varietate de servicii de handyman în categoria Servicii pentru acasă și afaceri. Este încă vorba despre locuri de muncă mai simple și mai mici, care sunt ușor standardizate și pot fi comandate la un preț fix. Aici sunt cateva exemple:

  • instalarea unei alarme de incendiu
  • curățarea și inspecția unui șemineu
  • înlocuirea încălzitoarelor electrice
  • stabilirea laminatului
  • înlocuire cada

La momentul cercetării, platforma americană a Amazonului nu includea servicii de zugrav.

Ce poți face ca zugrav pentru a te proteja împotriva Amazonului?

Prof. Vöpel consideră că digitalizarea va afecta serviciile de zugravit mai târziu decât alte zone și face patru sugestii despre măsurile pe care meseriile tradiționale meșteșugărești le pot lua pentru a se proteja împotriva efectelor digitalizării.

  • crește centricitatea clienților
  • formează platforme locale
  • dezvolta soluții logistice și servicii multifuncționale
  • apropierea de alte industrii, lucrul cu alte persoane din domenii similare

Îți place conținutul nostru? Puteți găsi mai multe aici:

Accesaţi pagina noastră de Facebook

Vezi canalul nostru YouTube Airless Discounter

Airless Discounter Cont Instagram

Dacă aveţi întrebări?

Pentru orice întrebări suplimentare sau dacă doriți să puneți mâna pe unul dintre aceste produse văzute în acest articol, ne puteți contacta la numărul 0757.164.567, completați formularul nostru de contact sau trimiteți-ne prin e-mail. Dacă doriți să achiziționați unul dintre produsele menționate mai sus, le puteți consulta pe magazinul nostru online.  Ne puteți vizita și la  sediul nostru în timpul programului de lucru.